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初等部―6年生 オーストラリア短期留学
Elementary – G6 Australia Study Trip

2013.12.02

初等部の英語イマージョン教育の集大成として、6年生はオーストラリアでの短期留学プログラムに参加します。3週間、西オーストラリア州のパースでホームステイをし、現地校に通います。その間は日本の家族と連絡を取ることは一切禁止されています。
ホームステイ先は、バディと呼ばれる同じクラスの児童の家庭。ホストファミリーとの英語だけの生活、初めて家族と離れてのオーストラリア生活。ホームシックになる児童もいます。そんな子供たちも、毎日ほぼ24時間バディと共に学校や放課後一緒に時間を過ごす中で友情が生まれ、ホストファミリーとも強い絆が芽生えます。
毎日現地でアップロードされる写真を見ても、緊張した表情の子供たちがどんどん活き活きと輝く笑顔になっていく様子がよくわかります。帰国時には「ホームシック」から「バディーシック」になるほど。海や川に近い自然に恵まれた場所で子供たちは有意義な留学生活を過ごしました。帰国した子供たちの英語は少しオーストラリアなまり。家庭でも成長した様子がうかがわれるようです。堂々と英語で会話し、留学発表会で説明する六年生の姿から、留学の成果の大きさを感じます。

G6 students participate in a short-term study abroad program in Australia, a supplementary program of English immersion in the elementary school. For three weeks the students live with an Australian family and attend local schools in Perth, Western Australia. Within this period students may not contact their families in Japan. 
Each GKA student is assigned a “buddy,” a child of a host family going to the same school. For a majority of the students may be the first time to be away from their parents.  Some students get homesick. However, they gradually develop friendships with their buddies who they spend almost 24 hours a day together in school and at home. At the same time they build strong links with their host families.
The photos uploaded in Perth every day showed the changes in expressions from tension to lively smiles. With the growth of a strong tie with their buddies and host families much of their homesickness faded away then turned into “buddy-sickness” when they left. Some students spent fruitful and meaningful time in residences near the ocean and river blessed with an abundance of nature.
They pick up an “Aussie” accent a little bit after the trip, and show some considerable growth at home. Observing G6 students proudly deliver a presentation about their study trip in English demonstrates one effect of the study trip.

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