初等部
Grade 4: Using AI to program a computer game
4学年 算数
教員が、AIを使用して、角度を測るドリル(ゲーム)を作りました。ランダムで角度を測る問題が出され、子どもたちはそれを分度器で測って解答するものです。
すぐにスコアがわかることや、得点がつくことで、ゲームのようになっています。
ただ角度を測る練習をする場面を、子どもたちがより意欲的に取り組めるように、プログラミングスキルのない教員が、AIを使用してドリル(ゲーム)を作って活用した1例となります。
今後も教師がAIを使用して教育に活用する場面は増えてくることでしょう。
A teacher here at GKA used AI-assisted computer programming to create a game for his students. In this math game, the students are presented with randomly generated angle measuring questions, which they can answer by measuring the angles with a protractor.
The drill is like a game in that the score is immediately known and points are awarded.
This is one example where a teacher without programming skills created and utilized a drill (game) using AI to make practicing measuring angles more motivating for children.
The opportunities for teachers to use AI for education are expected to increase in the future.